środa, 4 września 2019

Róże z Montreux na Raszynie

Poniedziałek, rozpoczęcie roku szkolnego i nowego sezonu kulturalnego w Klubie Osiedlowym Raszyn w Poznaniu. Po przerwie wakacyjnej zebrali się członkowie tego Klubu, miłośnicy literatury  i zaproszeni goście, na promocję mojej nowej powieści pt. "Róże z Montreux". Program poprowadził Marcin Kostaszuk, przy "akompaniamencie słownym" Zygmunta Dekierta, który z ogładą aktorską zaprezentował fragmenty powieści. Kierownik klubu Dawid Nowak przedstawił w skrócie nasze sylwetki twórcze, biznesowe i urzędowe, jak to ma miejsce w przypadku Marcina Kostaszuka znanego w mieście dziennikarza muzycznego, obecnie z-cę dyrektora Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania.  Byłem zaskoczony pytaniami kierowanymi do mnie, a dotyczącymi faktów z książki. Z iście dziennikarską wnikliwością Marcin Kostaszuk "rozkładał" mnie na czynniki pierwsze. A już pytanie dotyczące znaczenia niektórych faktów historycznych, jakie wydarzyły się w okresie powojennym w Poznaniu, wprowadziło mnie w niemałe zakłopotanie. Próbowałem z tego wybrnąć, jednak nie do końca się to udało. W sumie bardzo udane spotkanie, nigdy dotąd nie miałem tak wymagającego interlokutora, co przełożyło się na atmosferę panującą na sali, występ Zygmunta dopełnił dzieła. Wszystkim należą się słowa uznania. Raz jeszcze dziękuję.

                                                      Marcin Kostaszuk na pierwszym planie

                                                            uczestnicy spotkania

Podsumowanie imprezy przez kierownika klubu Dawida Nowaka

1 komentarz: